Brug tid på eksisterende kunder – det betaler sig

Et godt ordsprog for en virksomhed er, at det koster mindre at fastholde en eksisterende kunde, end det koster at anskaffe sig en ny. Med dette udgangspunkt kan man forstå vigtigheden af at servicere sine eksisterende kunder. De kunder, man har, holder man bedst på ved at imødekomme deres behov. Gode og loyale kunder, som altid vender tilbage og køber igen, er ikke noget, man bare får. Dette kræver et stort stykke arbejde, og derfor er det vigtigt at bruge ressourcer på at holde på de gode kunder. Derfor er det vigtigt, at alle sælgere bruger deres tid korrekt og dermed sørger for at fastholde de nuværende kunder. Samtidig skal man også søge efter nye, hvis man ønsker at vækste, men det er vigtigt, at man også husker at fokusere på de nuværende kunder.

Loyale kunder giver en stabil virksomhed

En solid virksomhed opstår, når man ikke hele tiden skal kæmpe for at få ordrer igennem. De gode og loyale kunder holder virksomheden kørende, og dette er med til at skabe stabilitet. For at bevare denne stabilitet skal man huske at pleje sine nuværende kundeforhold. Derfor er det meget vigtigt at arbejde med B2B marketing, da dette kan bidrage til at bevare gode kundeforhold. Effektiv B2B marketing kan komme gennem et gennemført CRM-system, hvor du har al den data, du skal anvende, for at imødekomme dine kunders behov. Investeringer i gode processer og gode systemer kan derfor bidrage til at skabe en god og solid virksomhed både for dine kunder men også for dine medarbejdere.

Skaf nye kunder gennem dit netværk

Hvis du har styr på dine gode kunder, og du har tid og ressourcer til at lede efter nye kunder, så kan dette være vejen til at skabe mere vækst. Nye kunder kan findes gennem dit netværk, og her kan du aktivt arbejde med at skaffe nye leads. Det handler om at gøre et godt forarbejde, før du begynder at kontakte folk i dit netværk. Hvis du skal deltage i et netværksarrangement, så kan det være en idé at vide, hvem der deltager til dette arrangement. Hvis du på forhånd kan se nogle personer, som kunne være spændende for din virksomhed, så bør du foretage lidt research, før du deltager i arrangementet. På denne måde kan du have en plan omkring, hvordan du kommer ud fra mødet med en eller flere aftaler med nye leads, som kan være interessante for din virksomhed.

Arbejd effektivt med leadgenerering

Der findes flere metoder til at skaffe nye leads, og en meget effektiv metode er leadgenerering. Leadgenerering kan foretages online, og med denne effektive metode kan du se, hvem der viser interesse for din virksomhed eller for dine produkter. Når du ved hvem der har interesse i dine aktiviteter, så kan du nemt kontakte dem og tilbyde dem en god aftale. Dette er en måde at arbejde effektivt med nye leads, som senere kan blive til loyale kunder. Bliv klogere på B2B markedsføring – se mere her.